Kære forældre og kommende studenter

Endelig har vi fået en udmelding fra undervisningsministeriet om, hvordan vi må afvikle dimissionen, hvor studenterne får udleveret deres eksamensbevis. Vi er kede af, at vi ikke har kunnet melde noget ud før.

Vi må desværre ikke holde en samlet dimissionsbegivenhed i hallen for alle klasser og deres familier på én gang. Vi afholder derfor dimissionen klassevis efter følgende program.

Dimission d. 26. juni:

Kl. 9.00:

Dimission for 3a og familie i hallen. 3a planter efterfølgende årets studentertræ i studenterlunden ved videnscentret og venter udenfor eller i C-fløjen på fælles fotografering kl. 12.00

Kl. 10.00:

Dimission for 3b og familie i hallen. 3b venter efterfølgende udenfor eller i B-fløjen på fælles fotografering kl. 12.00

Kl. 11.00:

Dimission for 3c og familie i hallen. 3c går efterfølgende direkte til området mellem B- og C-fløjen for at få taget fælles studenterbillede

Kl. 11.50:
3d og 3e møder til fotografering, som foregår mellem B- og C-fløjen (udenfor)

Kl. 12.00:
Fotografering af ALLE studenter - først fælles studenterbillede og herefter klassevis

Kl. 12.30:
Dimission for 3d og familie i hallen

Kl. 13.30:

Dimission for 3e og familie i hallen (i ventetiden kan man opholde sig i kantinen)

 

Hver student må ifølge retningslinjerne fra ministeriet medbringe de nærmeste familiemedlemmer — ca. tre personer. Skolen er vært ved et lille glas og et stykke sødt.

Huebegivenhed d. 22/6 eller d. 23/6

Udover dimissionen d. 26/6 afholder vi også huebegivenheder, hvor eleverne bliver studenter. Det fremgår af Lectio, hvornår og hvor eleverne skal møde. Familie og venner skal opholde sig i kantinen, hvor studenten kommer tilbage til, når han/hun har fået sine karakterer for de skriftlige eksaminer samt fået udleveret sin hue. Studenten vælger selv, hvem der skal sætte huen på hovedet. Man må komme op til 50 personer pr. student. I kantinen er der mulighed for at købe diverse (fx frugt- el. kagefade, kaffe, te, vin, sodavand). Forudbestilling anbefales. Ring til Dorte på 30 46 34 09 mellem kl. 06.00 og 16.30. Man må også gerne selv medbringe mad og drikke.

Covid-19 — retningslinjer

På skolen forefindes sprit og rengøringsservietter til aftørring af kontaktpunkter, og de sundhedsmæssige anbefalinger og retningslinjer skal selvfølgelig følges. Hvis man har symptomer på sygdom, skal man blive hjemme. Grundelementerne i forebyggelse af smittespredning er i prioriteret rækkefølge:

1 . Isolation af personer med symptomer, fx i eget hjem eller på sygehus.

  1. Hygiejne med fokus på hosteetikette, håndhygiejne og kontaktpunkter.
  2. Kontaktreduktion med fokus på afstand, hyppighed, varighed og barrierer.

Vi glæder os til at fejre begge begivenheder sammen med jer!

Invitationen til dimissionen er sendt til deltagernes e-boks, men kan også downloades som pdf her: Invitation til dimission 2020